Задать вопрос

Complete the sentences with who, which, whose, that 1 The boy ... is playing the computer game is my friend. 2) The story ... I read yesterday was very interesting. 3) The plant ... flowers are red is a rose. 4) The man ... car is in the garden is my cousin. 5) The room ... walls are yellow is the best in the house. 6) The children ... are sitting at their desks are my pupils. 7) The women ... are dancing now are our school teachers. 8) The dog ... is playing with a ball is Chase. 9) The house ... roof is high is my grandfather's. 10) People ... like music often come to this place to listen to it.

+4
Ответы (2)
  1. 3 мая, 22:19
    0
    1 The boy who is playing the computer game is my friend.

    2) The story that I read yesterday was very interesting.

    3) The plant which flowers are red is a rose.

    4) The man whose car is in the garden is my cousin.

    5) The room which walls are yellow is the best in the house.

    6) The children who are sitting at their desks are my pupils.

    7) The women who are dancing now are our school teachers.

    8) The dog which is playing with a ball is Chase.

    9) The house which roof is high is my grandfather's.

    10) People that like music often come to this place to listen to it.
  2. 3 мая, 22:35
    0
    В данном упражнении надо выбрать одно из местоимений who, which, whose, that. Чтобы сделать это правильно, надо понимать, чем они схожи и чем отличаются.

    Who, which, whose, that

    С одной стороны их функция очень схожа, но они отличны в некоторых нюансах.

    Who - может использоваться только с одушевленными существительными, может обозначать и подлежащее (выполняет действие) и дополнение (на которое направлено действие); Which - может использоваться только с неодушевленными существительными, обозначает подлежащее или дополнение, а также принадлежность неодушевленному лицу. Whose - обозначает принадлежность чего-то какому-то лицу; That - часто используется вместо who и which в разговорной речи. Чаще используется по отношению к неодушевленным существительным. Вставляем слова на место пропусков в предложениях The boy who is playing the computer game is my friend. (Обозначает подлежащее, определяет одушевленное существительное). The story that I read yesterday was very interesting. (Определяет неодушевленное существительное). The plant which flowers are red is a rose. (Определяет принадлежность неодушевленному лицу). The man whose car is in the garden is my cousin. (Определяет принадлежность одушевленному лицу). The room which walls are yellow is the best in the house. (Определяет принадлежность неодушевленному лицу). The children who are sitting at their desks are my pupils. (Обозначает подлежащее, определяет одушевленное существительное). The women who are dancing now are our school teachers. (Обозначает подлежащее, определяет одушевленное существительное) The dog which is playing with a ball is chase. (Обозначает подлежащее, определяет неодушевленное существительное). The house which roof is high is my grandfather's. (Определяет принадлежность неодушевленному лицу). People who like music often come to this place to listen to it. (Обозначает подлежащее, определяет одушевленное существительное)
Знаешь ответ на этот вопрос?
Сомневаешься в правильности ответа?
Получи верный ответ на вопрос 🏆 «Complete the sentences with who, which, whose, that 1 The boy ... is playing the computer game is my friend. 2) The story ... I read ...» по предмету 📕 Английский язык, используя встроенную систему поиска. Наша обширная база готовых ответов поможет тебе получить необходимые сведения!
Найти готовые ответы